Sabtu, 24 Februari 2018

BackPackerLover Ke Seoul Korea - Day 2

Day 2

aktiviti kami pada hari kedua ialah menuju ke PULAU NAMI... tempat yang paling kami teringin pergi...
kami memilih untuk menggunakan train (tidak menggunakan keretapi laju = ETX)... ternyata lebih best bila naik keretapi biasa.. . yang penting JIMAT... huhahuha..

kami bertolak dari hostel jam 7.30 pagi..

1. kami bertolak dari station Chungmuro - ke Dongdaemun station. tukar line ke Hoegi menuju ke Sangbong

2.Bila sampai di Sangbong, tukar ke train seberang menuju ke Mangu.. naik je train tak payah tukar2 lagi sampailah ke station Gapyeong..

bila kami sampai di station Gapyeong, keluar saja dari station terdapat sebuah bus stop. Di sana kita boleh dapatkan bus shuttle yang boleh membawa kita ke Nami island.

gambar di bus stop shuttle depan station Gapyeong

kita boleh pergi ke Gapyeong Rail Bike, Jarasum, Morning Calm Arboretum, dan Cheongpyeong station dgn bas shuttle ni.. dengan sekali bayaran je dalam 6000 won seorang.. cuma larat atau tak jerlah kita nak jalan semua tue kan... .Selain dari itu kita juga boleh menaiki teksi dari stesen Gapyeong ke jeti Pulau Nami dalam bayaran lebih kurang 1500 ke 2000won.

dah sampai jeti Pulau Nami

uuppppsss!!!!!

atas Feri menuju ke Pulau Nami

Di Pulau Nami ada disediakan surau (MUSOLLA) yg besar dan cantik... yg terlupa bawa telekung pun ada disediakan...

bawah surau ni di ada disediakan macam LIBRARY

ok... ni je gambarnya ye...

kami pusing2 di Pulau Nami sampai petang... malamnya kami jalan lagi ke Myeongdong....

kami makan di BUSAN JIB Myeongdong

menu yg kami pilih ikan bakar, sotong sambal, nasi 2. sotong dan ikan bakar tu kami makan tak habis.. bawa balik ke hostel.. sbb ikan tu besar dan sotongnya pun byk... kami mkn berdua je.. tapi mmg SEDAPPP sotong sambal tu... ikan bakar mcm masin sikit...
(bagi sayalah.. 😊

ok itu saja utk hari ke 2....

1 ulasan:

BackPackerLover Ke Seoul Korea - Day 5

HARI KE 5 BALIK DAH  πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ FLIGHT KAMI PUKUL 11 PAGI.. JADI KAMI BERTOLAK DARI HOSTEL PUKUL 7 PAGI..  SELEPAS DAH PU...